اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۲۸:۱۷
اذان ظهر ۱۲:۰۱:۴۹
اذان مغرب ۱۹:۱۶:۴۵
طلوع آفتاب ۰۵:۰۵:۰۱
غروب آفتاب ۱۸:۵۷:۰۲
نیمه شب ۲۳:۱۳:۱۰
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۳/۰۵/۳۱ - ۱۲:۳۶
آیت‌الله غرویان در گفتگو با «سراج 24»:

دوران امام صادق(ع) بهترین فرصت برای تبیین معارف اهل بیت(ع) بود/ منش امام صادق(ع) در برابر افراطیون

روش امام صادق (ع) گفت و گو و تبیین منطقی مسائل بوده است و شاگردانی را مثل زارة ابن اعین و محمد ابن مسلم تربیت کردند که این شاگردان اهل مناظره و گفت وگو بودند.

دوران امام صادق(ع) بهترین فرصت برای تبیین معارف اهل بیت(ع) بود/ منش امام صادق(ع) در برابر افراطیون

آیت الله محسن غرویان، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با سراج24 با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: بنابر آنچه در تاریخ آمده زمان ایشان بهترین فرصت بود تا فقه شیعه تبیین شود و آرا و نظرات اهل بیت(ع) در مباحث کلامی، فقهی و اخلاقی و فلسفی نسبت به جهان و انسان بیان گردد.

وی افزود: در دوران امام صادق(ع) مذاهب چهارگانه اهل سنت یعنی حنفی، حنبلی، شافعی و مالکی فرصت زیادی برای بیان نظرات خود داشتند و امام صادق در برابر آنها نظرات ائمه شیعه(ع) و پیامبر(ص) را تبیین می کردند؛ یعنی فقه و کلام تطبیقی در زمان ایشان ارائه شد، لذا بیشترین اخبار و روایات ما در کتب فقهی از امام صادق(ع) آمده و فقه ما را فقه جعفری و ایشان را رئیس مذهب نامیدند و شیعه را به همین اعتبار شیعه جعفری می نامند.

آیت الله غرویان با اشاره به دیدگاه امام صادق(ع) در برابر وحدت عنوان کرد: روش ایشان گفت و گو و تبیین منطقی مسائل بوده است و شاگردانی را مثل زارة ابن اعین و محمد ابن مسلم تربیت کردند که این شاگردان اهل مناظره و گفت وگو بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام صادق(ع) بر عقل و تعقل بسیار تکیه داشتند، اگر ایشان در این عصر بودند از شیوه گفت و گو و مناظره استفاده می کردند و در برابر افراطیون امروزی یعنی داعش و وهابیون تندرو که به نام دین آدم کُشی و کودک کُشی می کنند، می ایستادند و این گروه های تکفیری را رسوا می کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر امام صادق(ع) در عصر ما زندگی می کردند جنایات تکفیریها را با تبیین منطقی برملا می کردند.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۷
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••